Nejčastější chyby při lakování auta a jak se jim vyvarovat
1. Nedostatečná příprava povrchu
Tak a tady vzniká nejvíce chyb. Antistatická utěrka a odmašťovač jsou vaši nejlepší přátelé, nepodceňujte tento krok - jakmile povrch neodmastíte a neočistíte, tak se může stát cokoliv, od loupání barvy po vytvoření takzvaného "rybího oka".
No a pak se vám to lakování může pěkně prodražit.
2. Práce v nevhodných podmínkách
Prašné prostředí, vítr, poletující pyl a hlavně nízká teplota, všechny tyto faktory vám ovlivňují jak moc dobrý bude výsledek vaší práce. Pamatujte na to, že pokud je trochu větrno, sprej stříká po větru...
Takže jednoduše, proti větru nečůráme ale ani nestříkáme autolak! Prachové částice v barvě a nečistoty, je potřeba zbrousit smirkem 2000 pod vodu a stříkat barvu znovu.
3. Špatná aplikace bezbarvého laku
U metalíz a perletí nanášíme ještě navíc vrstvu bezbarvého laku. Ten se nanáší cca 20 minut po nastříkání barvy. Neexistuje, že nastříkáte barvu a pak druhý den jdete aplikovat bezbarvý lak.
Řešení? Velký špatný - bohužel, barva i lak musí dolů a pěkně od znova...
4. Přebroušení podkladu
Brousíte, brousíte a pak koukáte, že máte v podkladu (plnič, tmel) škrábance...I to se může stát, když použijete nevhodný smirkový papír. Tady je řešení jediné, a to zadělat škrábance tmelem, pak zase plnič a barvu...
Pamatujte si: Na rez je nejlepší plátno zrno 80, na tmel použijte smirek pod vodu 320 - 400 a na plnič smirek pod vodu 800 -1000.
5. Spěch
Jak říká naše paní vedoucí: Když se spěchá, tak se nebarví!