5 nejčastějších chyb při opravě škrábance
Protože oprava škrábance, dírky po kamínku nebo odřeného nárazníku není úplně sranda a když už se do něčeho takového pustíte, tak byste se do toho měli pustit pořádně - připravil jsem vám takový seznam toho, co se nejčastěji na práci s autolakem může pokazit :-) Takže ještě, než mi zavoláte, proč vám ten autolak ještě neuschnul, když stříkáte sprejem venku ve třech stupních... přečtěte si těch pět kroků níže a položte si následující otázky... |
|
Žádný učený z nebe nespadl... |
|
|
|
1. Připravil jsem pořádně podklad? Tak a tady vzniká nejvíce chyb. Antistatická utěrka a odmašťovač jsou vaši nejlepší přátelé, nepodceňujte tento krok - jakmile povrch neodmastíte a neočistíte, tak se může stát cokoliv, od loupání barvy po vytvoření takzvaného 'rybího oka'. No a pak se vám to lakování může pěkně prodražit.
2. Mám správné podmínky? Prašné prostředí, vítr, poletující pyl a hlavně nízká teplota, všechny tyto faktory vám ovlivňují jak moc dobrý bude výsledek vaší práce. Pamatujte na to, že pokud je trochu větrno, sprej stříká po větru... Takže jednoduše, proti větru nečůráme ale ani nestříkáme autolak! Prachové částice v barvě a nečistoty, je potřeba zbrousit smirkem 2000 pod vodu a stříkat barvu znovu.
3. Nastříkal jsem správně bezbarvý lak? U metalíz a perletí nanášíme ještě navíc vrstvu bezbarvého laku. Ten se nanáší cca 20 minut po nastříkání barvy. Neexistuje, že nastříkáte barvu a pak druhý den jdete aplikovat bezbarvý lak. Řešení? Velký špatný - bohužel, barva i lak musí dolů a pěkně od znova...
4. Vzal jsem si správný smirek? Brousíte, brousíte a pak koukáte, že máte v podkladu (plnič, tmel) škrábance...I to se může stát, když použijete nevhodný smirkový papír. Tady je řešení jediné, a to zadělat škrábance tmelem, pak zase plnič a barvu... Pamatujte si: Na rez je nejlepší plátno zrno 80, na tmel použijte smirek pod vodu 320 - 400 a na plnič smirek pod vodu 800 -1000.
5. Neuspěchal jsem nějaký krok? Jak říká naše paní vedoucí: Když se spěchá, tak se nebarví! |